2017. március 16-án átadtuk az Employer Branding 2016 Díjakat. Az alábbiakban az esemény kapcsán a HR Portálon, Berta László tollából megjelent cikket olvashatják.

Harmadik alkalommal díjazták a munkáltatói márkát építő cégeket. Az Employer Branding Award 2016-on az is elhangzott, hogy a HR magasabb stratégiai szintre kerülhet a munkáltató márka építése közben.

Százan is lehettek a díjátadón, HR-esek és a kommunikációs szakemberek közel azonos számban, míg tavaly csupán 15-20 ember jelent meg. Nem csoda, hogy az Employer Branding Award kiírói azt tapasztalták, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a munkáltatói márkaépítés iránt.

A zsűritagok közül Szűts Ildikó, az Országos Humánmenedzsment Egyesület elnöke az értékek közé sorolta, hogy számára ismeretlen cégek jelentek meg pályázataikkal és jó ötleteket hoztak. Összegzésében elmondta, hogy a HR-nek, PR-nek, CSR-nak, marketingnek együtt kell dolgoznia, hogy sikeresen meg lehessen valósítani az üzleti stratégiákat. Bene Nikoletta, SPAR marketingvezetője is sok jó ötlettel találkozott a pályázatokban, de nagyon változónak tartja a színvonalat. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: „Ne feltételezzünk. Kérdezzük meg a dolgozókat, mitől éreznék jól magukat”.

Kádár Balázs, a Díj alapító-szervezője elmondta, hogy a pályázatok egyre magasabb színvonalról és átgondoltságról tesznek tanúbizonyságot. Az Employer Branding Award Díjjal azt szeretnék elérni, hogy mutatkozzanak be a legjobbak kkv és nagyvállalati kategóriában, így állítva mércét versenytársaiknak és a magyar munkáltatóknak.

A legjobb szlogenek

„Meet the world” (Vodafone)
„Köztünk a helyed!” (Generali)
„Hivatásunk a jövőd!” (Profession.hu)
„Tiéd a pálya!” (Groupama)
„Nekünk is a munka az életünk, csak mi élvezzük!” (Heineken)
„Ready, set, go!” (NN Biztosító)
„Lehetőségeket nyitunk!” (Velux)
„Köztünk a helyed!” (Generali)
Köszönet Bene Nikolettának, a SPAR marketingvezetőjének, hogy összegyűjtötte és elküldte lapunknak az általa legjobbnak tartott szlogeneket.

Dübörögtek a nagy cégek

Az Employer Branding Award 2016 (Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díja 2016) díjazottjai között csupán egy kkv volt, ami jelzi, hogy dübörögtek a nagyok, másrészt, hogy a kicsik egyelőre nem figyeltek fel a pályázati lehetőségre.

Fődíj:

  • Generali Biztosító: Fókuszban a munkatársak
  • Profession.hu: Profession.hu Employer Branding Stratégia és Megvalósítás (kkv kategória)
    employer brandingA Groupama öröme

Arany fokozat:

  • Groupama Biztosító: „Tiéd a pálya!” integrált munkáltatói márkaépítés a Groupama Biztosítónál
  • VELUX Magyarország: „Employer Branding Award 2016” pályázat

Ezüst fokozat:

  • iQor Global Services Hungary: “Be more with iQor – Légy több az iQor-ral”
  • Magyar Telekom: Employer Branding kampány 2016
  • Vodafone Shared Services Budapest: Meet the World kampány
    employer branding

Bronz fokozat:

  • Budapest Bank: Példaértékű Employer Branding gyakorlatok a Budapest Banknál
  • HEINEKEN Hungária: HEINEKEN Employer Branding program – „Nekünk is a munka az életünk, csak mi élvezzük!”
  • LIDL Magyarország: Employer Branding a LIDL Magyarország Bt-nél
  • NN Biztosító: NN InsuRace online business game
  • Rossmann Magyarország: Employer Branding a Rossmannban 2015-2016

Magasabb stratégiai szintre tornázhatja magát a HR

A harmadik Employer Branding Díj átadójának központi gondolata a HR és PR együttműködése volt.

Az Arany fokozatot nyert Velux termelővállalata Fertődön és Fertőszentmiklóson van, az értékesítők pedig Budapesten. A márkaépítés Budapesten kezdődött, és sokáig innen intézte a külső kommunikációt a cég, míg a termelővállalat zártan működött. Ám ahogy elkezdett változni a piac, nyitottak és a HR osztályon belül átvették, használni kezdték azokat a megoldásokat, marketingeszközöket, amik a sales-nél már működtek.
A munkáltatói márkaépítés átfogó HR és kommunikációs szakterület, nem kizárólag toborzó eszköz. A munkavállalók egész alkalmazási ciklusát lefedi – mondta a HR Portálnak Kádár Balázs, a Magyar Public Relations Szövetség Employer Branding Tagozatánk vezetője, a Díj alapítója és szervezője.

Kádár Balázs szerint a Díjra érkezett pályázati anyagokból kiderült, hogy a megtartás kerül egyre inkább fókuszba, amellett, hogy a bevonzás továbbra is kihívás.

Az Arany fokozatra értékelt Groupama Biztosítónál a belső kommunikáció a HR-en belül van, így egyértelmű, hogy a munkatársakon van a fókusz. Most kinyílt a pálya, és egyre inkább egybeérnek azok a tevékenységek, amit a szervezeten belül a képzéssel, értékesítés támogatással vagy a külső kommunikációval együtt kell megoldaniuk.
“A HR szerepe a folyamatban jelentős, hiszen a munkáltató márka megbízások többsége tőle érkezik. Egyrészt ha a HR elkezd egy employer branding programot, akkor azzal magasabb stratégiai szintre tudja emelni magát a vállalaton belül. Másrészt örvendetes, hogy egyre több pénzt szánnak erre a cégek, mert komolyan veszik, és egyfajta megoldásként tekintenek rá az éles munkaerő-piaci versenyben” – mondta Kádár Balázs.

A cikk eredetije a HR Portál oldalán olvasható.