
Egyre több vállalat és állami intézmény ismeri fel, hogy a munkáltatói márkaépítés a tehetségekért folytatott versenyben egyre fontosabb szerepet tölt be. A tudatos Employer Branding stratégia alkalmazása jelentős módon növeli a munkavállalók elkötelezettségét, így csökkentve a fluktuációt, a betegszabadságos napok számát, a felvételi átfutási időt, illetve a toborzási költségeket. A helyesen alkalmazott Employer Branding jelentősen hozzájárul a vállalati/intézményi kultúra alakításához, a kellemesebb munkahelyi légkörhöz, a boldogabb és eredményesebb munkavégzéshez. A munkáltatói márkaépítés a kommunikáció és a HR határterülete, ahol a kommunikációs és HR-szakemberek kiváló együttműködése elengedhetetlen. 2020-ban a COVID hatására a munkáltatói márkák jelentős kihívásokkal küzdöttek és küzdenek a mai napig.
Hatodik alkalommal hirdeti meg a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) az Employer Branding Awardot. A pályázat célja a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatok jutalmazása, bemutatása és megismertetése a szakmai közönséggel. Ezen kiváló gyakorlatok gazdagítják a HR-kommunikáció speciális területét, ami hozzájárul az Employer Branding (EB) szakterület hazai fejlődéséhez. A Díj azon HR- és kommunikációs szakemberek és osztályok együttműködését hivatott elismerni, melyek a legkiválóbb Employer Branding kampányokat, stratégiákat dolgozták ki és hajtották végre, mind a szervezeten belül, mind azon kívül. A Díj segít összegyűjteni és közzétenni a legjobb gyakorlatokat annak érdekében, hogy munkahelyeink minél örömtelibbek, egészségesebbek, igényesebbek és jövedelemtermelőbbek legyenek.
Mivel új szakterületről beszélünk, ezért bemutatjuk az MPRSZ EB Tagozata ajánlott definícióját, amely arra hivatott, hogy közös alapot teremtsen.
Munkahelyeink
minél örömtelibbek, egészségesebbek, igényesebbek
és jövedelemtermelőbbek legyenek"
Az Employer Branding
olyan átfogó szaktudomány, amelynek célja vonzó, megkülönböztető és hiteles munkáltatói személyiség (márka) kialakítása a HR-, marketing- és kommunikációs területek együttműködésével, a felső vezetés stratégiai támogatásával, azzal a céllal, hogy a kiemelkedő tehetségeket és a hiányszakmák szakértőit a vállalathoz vonzzuk, megtartsuk, illetve a meglévő munkavállalók elkötelezettségét növeljük az eredményesség érdekében."