Minden kategóriában arany, ezüst és bronz minősítés ítélhető oda. A kategóriákon felüli fődíjat az a pályázat nyeri, mely az értékelés során a legmagasabb pontszámot kapta és a zsűri fődíjra méltónak tartja.
A beérkezett pályázatokat független szakmai zsűri bírálja el 2021 tavaszán.
A szakmai zsűri tagjai
A zsűri értékelésének szempontjai
Értékelési szempontok (0-100, shortlist 65 pont felett)
30 pont STRATÉGIA
- Üzleti kontextus: kapcsolódás a cég üzleti stratégiájához, üzleti céljaihoz, mérőszámaihoz. Illeszkedés a külső piaci helyzethez.
- HR kontextus: kapcsolódás a vállalat HR stratégiájához, személyügyi céljaihoz, brand aktivitásaihoz.
- Integráltság: a kommunikációs aktivitás beágyazottsága a vállalat stratégiájába.
- Vezetők: vezetői bevonás / bevonódás konkrét példával
30 pont MEGVALÓSÍTÁS, KREATIVITÁS
- az aktivitás alapötletének egyedisége, innovatív megközelítése
- kivitelezés kreatív minősége
- felhasznált megoldások, csatornák, eszközök újszerűsége
- dolgozók részvétele, a bevonás ötletessége, vezetők és belső ambassadorok megnyerésének és aktiválásának eszközei
- projektmenedzsment
40 pont EREDMÉNYESSÉG
- üzleti mérőszámok, eredmények, ROI, KPI-k (pénzügyi eredményesség, költségcsökkentés, megtérülés, monteizált időköltségek, egységköltségek)
- HR mérőszámok, aktiváció eredményessége (elértek száma, jelentkezők száma, releváns jelöltek aránya, karrier oldal látogatók, felvettek száma)
- kommunikációs mérhetőség, eredményesség, konverzió (elérés, kontaktszám, reakciók, kommentek, megosztások, átkattintás)
- integrált employer brand szemlélet alkalmazása, integrált stratégiai roadmap eredményszámai
- tervezettség, időzítések, projekt menedzsment eredményessége
- konkrét, számokban kifejezhető, mérhető hatás (rövid-, közép- és hosszútávon) a jelöltélményre és/vagy munkavállalói élményre (candidate & employee experience).
A pályázatok elbírálásának szempontrendszere
- Az alaphelyzet, Employer Branding stratégiai/kampány célok és a HR-kommunikációs kihívások meghatározása
- Az alkalmazott Employer Branding stratégia/kampány kidolgozottsága és átgondoltsága
- HR- és marketingkommunikációs eszköztár kiválasztása, használatának egyensúlya
- A HR és a vállalati kommunikáció együttműködésének bizonyítékai
- A munkáltatói üzenetek értelmezhetősége, egyedisége és hitelessége
- A belső kommunikációs eszközök és csatornák minősége, aránya, a folyamat megvalósítása, a kivitelezés minősége
- A külső kommunikációs eszközök és csatornák minősége, aránya, a folyamat megvalósítása, a kivitelezés minősége
- Iroda és munkaállomások (termelés), közösségi terek, mint munkahely megjelenése
- A belső és külső üzenetek és kampányok összehangoltsága, egyedisége
- Az Employer Branding folyamat mérése és eredményessége, a mérési/értékelési metodika
A “Speciális COVID Employer Branding Kampányok” esetében azt vizsgálja a zsűri, hogy a HR és kommunikációs terület intézkedései, beadott aktivitásai mennyire segítették elő a munkáltatók megtartását és lojalitását ebben a kihívásokkal teli időszakban.